u bent hier

Pilates tijdens je zwangerschap

18 +

Opvoeding


Wij voorzien een online versie indien de coronamaatregelen aanhouden. Wil je graag aan je fysieke conditie blijven werken tijdens je zwangerschap, dan vormen Pilates-oefeningen een uitstekende combinatie op het gebied van spierkracht, coördinatie, lenigheid en ontspanning. Wil je graag aan je fysieke conditie blijven werken tijdens je zwangerschap, dan vormen Pilates-oefeningen een uitstekende ... Lees meer »

Wij voorzien een online versie indien de coronamaatregelen aanhouden.

Wil je graag aan je fysieke conditie blijven werken tijdens je zwangerschap, dan vormen Pilates-oefeningen een uitstekende combinatie op het gebied van spierkracht, coördinatie, lenigheid en ontspanning.
Wil je graag aan je fysieke conditie blijven werken tijdens je zwangerschap, dan vormen Pilates-oefeningen een uitstekende combinatie op het gebied van spierkracht, coördinatie, lenigheid en ontspanning. Met deze specifieke training wordt er zowel curatief als preventief gewerkt op zwangerschapsgerelateerde bekken- en rugklachten. De juiste opbouw van de houding staat bij de oefeningen centraal, maar is zeker ook toepasbaar in de dagelijkse houdingen en bewegingen, thuis en op je werk. Vrouwen stoppen vaak met sporten/bewegen tijdens de zwangerschap, aangezien er veel onwetendheid is over wat wel en wat niet goed is tijdens de zwangerschap. Onderzoek toont aan dat sporten tijdens de zwangerschap veilig is en juist veel positieve effecten heeft op moeder en baby.

De bevalling mag zelfs gezien worden als een top(sport)prestatie! Hoe beter de conditie is, hoe makkelijker en soepeler de bevalling (vaak) verloopt. Iedere sporter zorgt voor een goede voorbereiding op een grote topprestatie, en zo moet ook de zwangere vrouw haar conditie bijhouden en zich lichamelijk en geestelijk voorbereiden op de topprestatie die haar te wachten staat.
In 5 lessen zwangerschapspilates zal er, naast de specifieke oefeningen voor algehele fitheid en bevordering van de juiste functie van belangrijke spiergroepen zoals rug-, buik-, billen-, been, arm,- en bekkenbodemspieren, ook veel aandacht zijn voor de voorbereiding op de bevalling en het herstel na de bevalling.

Wanneer beginnen
Je kunt op elk moment van je zwangerschap beginnen. Ben je net zwanger of loop je al tegen het einde, het is nooit te vroeg of te laat!

Data van deze 5-delige lessenreeks: donderdag 17-24 september, 1-8-15 oktober van 19u15 tot 20u30



De lessen worden gegeven door paramedisch opgeleid oefen-, en bekkentherapeut Pien Bongers (Oefentherapeute Cesar*) Linkedin. De methode oefentherapie Mensendieck-Cesar was een inspiratiebron voor Joseph Pilates, de grondlegger van de Pilatestraining.

Bron: UiTinVlaanderen.be

Toon kaart De Kraamvogel
Geuzenstraat 6
2000 Antwerpen
Van do 17 september 2020 19:15 tot do 15 oktober 2020 20:30
ECK De Kraamvogel
€ 75,0
www.kraamvogel.be